آخرین اخبار
کد مطلب: 146540
صادرات اولين محموله توليدي در پتروشيمي لردگان به ترکيه/بي‌آبي معضل آزاردهنده صنايع در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1399/11/20 11:34:54
نمایش : 791
در آيين تکريم صنعتگران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختياري مباحث مختلفي مطرح شد که از جمله مهم‌ترين آن مي‌توان به صادرات اولين محموله توليدي در پتروشيمي لردگان به کشور ترکيه، پيشرفت صنعتي چهارمحال و بختياري و معضل هميشگي آب به‌ويژه در بخش صنعت اشاره کرد.
به گزارش جهانبين نيوز؛ آيين تکريم صنعتگران و معدنکاران برتر چهارمحال و بختياري با حضور رئيس خانه صنعت و معدن ايران، استاندار و مديران استاني و جمعي از صنعتگران برگزيده اين استان برگزار شد.

در ابتداي اين آيين شهرام زارع رئيس خانه صنعت چهارمحال و بختياري اظهار کرد: فعاليت خانه صنعت اين استان در سه بخش تقسيم‌بندي مي‌شود، ابتدا صدور جواز تاسيس است که در 6 ماه گذشته 336 جواز شامل، طرح‌هاي بزرگ فولادي، نساجي، بسته‌بندي آب معدني و... صادر شد.
 
وي دومين فعاليت خانه صنعت در اين استان را ارائه مشاوره در امور سرمايه‌گذاري و توجيه اقتصادي عنوان کرد  گفت: بررسي اطلاعات بهين‌ياب و تسهيلات براي واحدهاي توليدي يکي ديگر از فعاليت‌هاي اين خانه است.

صدور 554 جواز تاسيس و بهره‌برداري از 115 پرونده

سجاد رستمي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در ادامه اين جلسه تصريح کرد: شايد جايگاه صنعت اين استان در چند سال گذشته قابل قبول نبود اما در سال‌هاي اخير در اين حوزه پيشرفت قابل توجهي داشته‌ايم.
 
وي ادامه داد: امسال از 30 واحد برتر نمونه کشور دو واحد، به نام‌هاي "فرادانه" که بزرگ‌ترين هلدينگ توليد خوراک آبزيان در خاورميانه است و "آتيه‌سازان نگين فراز" که آن هم در توليد خوراک آبزيان فعال است از اين استان بودند.
 
رستمي با اشاره به اينکه از هشت صادرکننده برتر کشور شرکت برفاب بزرگ‌ترين توليدکننده لوزام خانگي و داراي بزرگ‌ترين خط کولر آبي از صنعت‌گران استان چهارمحال و بختياري بود تاکيد کرد: در مدت زمان سپري شده از سال 99، 554 جواز تاسيس، 115 پرونده بهره‌برداري صادر شده است.
 
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري  گفت: با تلاش مجموعه شرکت پتروشيمي لردگان اولين محموله توليدي آمونياک روز پنجشنبه هفته گذشته به کشور ترکيه صادر شد.

قطب‌هاي صنعتي اين استان خشک از بي‌آبي است 

ناصري نايب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن، کشاورزي چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از اين آيين اظهار کرد: قطب‌هاي صنعتي اين استان خشک از بي‌آبي است و کارخانجات آن درحال زنگ زدن هستند.
 
وي افزود: تاسف‌آور است که بگوييم در استاني که 10 درصد آب کشور را تامين مي‌کند مردم آب شرب ندارند، مشکل آب تنها مختص چهارمحال و بختياري و استان‌هاي هم‌جوار نيست و بايد فکري به حال اين مشکل بزرگ که هم مردم و هم صنعت‌گران را رنج مي‌دهد، کنيم.
 
در انتها نيز اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در دوران 55 ساله حکومت پهلوي روزانه 6 ميليون بشکه نفت براي 26 ميليون نفر فروخته مي‌شد، الان با بيش از 80 ميليون جمعيت، فروش نفت ايران 2 ميليون بشکه است.
 
وي ادامه داد: مردم در سال‌هاي قبل از انقلاب با چراغ گردسوزر خانه‌هاي خود را روشن و گرم مي‌کردند، اما الان هيچ روستاي بالاي 20 هزار خانوار وجود ندارد که برق نداشته باشد.
 
استاندار چهارمحال و بختياري عنوان داشت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي کشور پر از مستشاران خارجي بود که حقوقي بسيار بالاتر از کارکنان و کارگان داخلي دريافت مي‌کردند، بخشي از اين حقوق حق توحش براي حضور در ايران بود، اکنون در صنايع دفاعي کاملا خودکفا هستيم و انواع سلاح‌هاي کوچک، بزرگ، ناو، زيردريايي و... را خودمان مي‌سازيم.
 
عباسي خاطرنشان کرد: پتروشيمي که امکان نداشت بدون حضور متخصصان خارجي ساخته شود با تلاش جوانان متخصص داخلي در شهرستان لردگان راه‌اندازي شد، اين پيشرفت‌ها درحالي است که ايران سال‌ها درگير جنگ بود، سپس سازندگي خسارات جنگ و بعد از آن هم مدت‌هاست که تحت تاثير تحريم‌هاي ظالمانه قرار داريم.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس